1 november 2018 Foroxity Roermond (Designer Outlet Centrum)

Themas

Inspirerende thema’s tijdens de Vakdag

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit est laborum.

Big data & Destinatie ontwikkeling

Big data

Regio’s die meer willen weten van hun gasten en hun (online) gedrag moeten zich verdiepen in big data. Diverse regionale marketingorganisaties en kennisinstituten ontwikkelen nu tools die praktisch inzetbaar zijn voor middelgrote en kleine organisaties. Op de vakdag delen zij graag hun ervaringen met je en ga je naar huis met kennis die je direct in de praktijk kunt toepassen.

Best practices & Attractions

Big events en Cultuur

Dat grote (culturele) evenementen steden en regio’s op de kaart zetten, bewijzen het Jeroen Bosch Jaar voor Den Bosch, Culturele Hoofdstad voor Leeuwarden, de Tourstart voor Utrecht en de Floriade voor Venlo. Maar hoe haal je zo’n evenement binnen? Of moet je het zelf ontwikkelen? En wat kunnen we qua organisatie en marketing leren van de evenementen die achter ons liggen. Je gaat na deze sessies met een tas vol ideeën weer naar je eigen regio.

Big data & Destinatie ontwikkeling

Destinatieontwikkeling

Het op de kaart zetten van je regio start niet met marketing maar met het ontwikkelen van je destinatie. Een skill die bij veel marketing georiënteerde medewerkers nog onvoldoende is ontwikkeld. Op de vakdag laten we diverse voorbeelden zien van organisaties die vol in de destinatieontwikkeling zitten en ga je boordevol inspiratie weer naar huis.

Best practices & Attractions

Nieuwe attracties

Attracties trekken bezoekers en zorgen voor een autonome marketingkracht van de regio. Als regio kun je veel meer doen dan alleen maar afwachten tot een initiatiefnemer met een plan aanklopt. We presenteren op de vakdag diverse schaalbare concepten die wellicht over enige jaren jouw regio een boost geven.

Best practices & Attractions

Routes

Routes geleiden toeristen langs de mooiste plekjes in de regio. De populariteit van allerhande routenetwerken bewijzen het onomstotelijke nut van routes. Maar wat is nu de next step voor regio’s en hoe kunnen ondernemers meer van routes profiteren? In een aantal inspirerende cases laten we zien hoe je nog meer uit routes kunt halen.

Big data & Destinatie ontwikkeling

Samenwerking

Het toeristische product is een veelzijdige keten van dienstverleners die van elkaar afhankelijk zijn. Samenwerking is daarbij essentieel maar dat valt niet altijd mee. Wij presenteren op de vakdag diverse cases van geslaagde samenwerkingsverbanden. Met een concrete do’s en dont’s kun je in je eigen regio nieuwe samenwerkingen opstarten of bestaande intensiveren.